Zoek

De PSPV reageert op de nieuwe SEP-verklaring die de prestaties van de Santa Lucia-residentie tegen COVID wil "in diskrediet brengen"

April 23 van 2021 - 12: 39

COMMUNICATIE VAN PSPV

Vanzelfsprekend veronderstellen de gegevens uit de analyses van COVID-19 in afvalwater, naast nuttig te zijn voor vele andere kwesties die verband houden met de volksgezondheid, "essentiële informatie voor de veiligheid op het werk en voor het nemen van maatregelen om risico's te voorkomen".

Om deze reden werd beslist om deze gegevens, die Aqualia aan het stadsbestuur bezorgt, na overleg met Volksgezondheid, ter beschikking te stellen van de bevoegde gezondheidsautoriteiten bij het beheer van de pandemie: de autoriteiten die weten hoe ze moeten analyseren, beoordelen, communiceer hen en degenen die kunnen helpen bij het nemen van beslissingen. De bovengenoemde analyses worden uitgevoerd in verschillende delen van de stad om Health te voorzien van relevante informatie over de evolutie van de incidentie van COVID-19. Dit is geen specifieke actie voor de Santa Llúcia Residence en daarom is het niet de verantwoordelijkheid van het stadsbestuur of het management van het centrum om de verkregen gegevens openbaar te maken.

Om de veiligheid van werknemers en gebruikers van de woning te garanderen, is de meest effectieve maatregel genomen, en wel vastgelegd in het gezondheidsprotocol: het periodiek uitvoeren van PCR wanneer de situatie dit vereist.

Juist omdat het buitengewoon onverantwoord is om conclusies te extrapoleren zonder professionele of wetenschappelijke criteria, zoals het SEP nu doet bij het koppelen van data van een bepaald moment (moment naast de hoge algemene incidentie van het coronavirus) aan een uitbraak.

Om te voorkomen dat u onverantwoordelijke acties en inhoudingen zoals deze uitvoert, die volgens de gegevens verwarring, alarm of zelfs een fictief vertrouwen zouden kunnen veroorzaken, koos de gemeenteraad van Dénia ervoor om de informatie beschikbaar te stellen aan Gezondheid. Conselleria en het Departement Volksgezondheid zijn ter zake de bevoegde instanties.

Opnieuw wordt geprobeerd een woning in diskrediet te brengen die, paradoxaal genoeg, een voorbeeldige staat van dienst heeft gehad tijdens de pandemie, en we betreuren het ten zeerste.

Maar nogmaals, het antwoord is onmiddellijk en krachtig: omdat elke beslissing die in het centrum wordt genomen het resultaat is van het professionele oordeel van de mensen die erin werken en erin werken, niet van de improvisatie die de acties lijkt te beheersen van een vakbond die vastbesloten is om vervagen, met ongegronde beschuldigingen, het geweldige werk dat in Santa Llúcia wordt gedaan.

1. Paco zegt:

Dit is de residentie waar de gemeenteraad een aantal werken heeft aanbesteed aan "een betrouwbaar bedrijf" dat publiek geld in zijn zak steekt om de kosten te verlagen. De verantwoordelijken voor de Residence klagen het aan en de gemeenteraad kijkt de andere kant op. Daar laten ze zien hoe belangrijk de Residence voor hen is.